Business IP Telefonie van NovaSystems

Telefonie alleen is tegenwoordig niet meer genoeg. Omdat de manier waarop we tegenwoordig zaken doen verandert, verandert ook de manier waarop we communiceren met onze klanten. Om uw concurrent voor te blijven moet uw bedrijf blijven werken aan het verbeteren van klanttevredenheid, het optimaliseren van de efficiency van uw medewerkers en zal u ervoor moeten zorgen dat de operationele kosten zo laag mogelijk blijven.  

Cisco VoIP telefoons

NovaSystems is gespecialiseerd in het aanbieden van "state of the art" uitgekristalliseerde betaalbare oplossingen. De NovaSystems Business IP Telefonie oplossingen zijn gebruikersvriendelijke en eenvoudig te onderhouden oplossingen met lage onderhoudskosten en zijn geschikt voor bedrijven van 2 t/m 5000 telefoonaansluitingen.

Onze Business IP Telefonie oplossing is gecertificeerd voor HP Proliant Servers en is daarmee een betrouwbaar Voice over IP communicatieplatform inclusief telefooncentralefunctionaliteiten met een eenvoudig te gebruiken beheerdersinterface.

Het Business IP Telefoon systeem is een volledig uitgerust telefoniesysteem met Automated Attendend, Computer Telefonie Integratie (CTI), Voicemail, Interactieve Voice Response (IVR), Automatic Communication Distribution (ACD) en Wachtrijmelder functionaliteiten zonder dat u als bedrijf extra investeringen hoeft te doen.

Het maakt niet uit in welke branche uw bedrijf of organisatie zich bevindt, NovaSystems heeft de kennis en ervaring om flexibiliteit en functionaliteit toe te voegen aan uw telefonie oplossing op elk gewenst moment. Dit kan zijn als uw bedrijf groeit of als uw functionele eisen veranderen.

Wat kan NovaSystems hierin voor u betekenen?
Als ICT-specialist helpt NovaSystems u graag bij het zoeken naar de voor u juiste toepassingen op het gebied van Voice over IP. Onze gecertificeerde technici (o.a. Microsoft en Linux) en Asterisk consultants kunnen u voorzien van technische en organisatorische adviezen t.a.v. IP Telefonie implementaties.

Asterisk IPT
Digium, de fabrikant van Asteriks IP Telefonie
Digium is de producent van de software en op OpenSource gebaseerde industriestandaard Asterisk. Digium is marktleider op het gebied van ISDN en Analoge interface hardware voor VoIP Telefonie. Met deze hardware kan een volledig VoIP-systeem worden gebouwd waarbij VoiP-telefonie direct inzetbaar en uitvoerbaar is.
 
Digium is opgericht in 1999 en is producent van hardware en de ontwikkelaar van de IP Asterisk Telefooncentrale; de industrie standaard van Opensource telefooncentrales. In combinatie met Digium PCI telefoonkaarten biedt Asterisk een strategische, kosteneffectieve aanpak van "Voice and Data" transport over QoS "Quality of Service" IP switches. Digium verlaagt de TCO "Total Cost of Ownership" met betrekking tot traditionele telefooncentrales en VoIP door gebruik te maken van opensource, standaard gebaseerde software en hoogst effectieve koppelingen met ISDN/Analoge/SIP aanbieders.

Asterisk

Asterisk
De naam Asterisk is afkomstig van het asterisk-symbool ("*"). Asterisk is een extreem flexibel sofwarepakket gebaseerd op GNU/linux software waarmee bijvoorbeeld een volledig functionerende telefooncentrale met IVR keuzemenu's, wachtrijen, music-on-hold, opnamefaciliteiten etc. is op te zetten.

Met Asterisk is het mogelijk om met een server een VoIP-telefooncentrale op te bouwen. Let wel: met de functionaliteit die u ook van een conventionele centrale gewend bent! Asterisk is bij uitstek geschikt voor het creëren van eigen ontwikkelingen en aanpassingen en ondersteunt een breed scala aan VoIP-protocollen. Ook voorziet het moeiteloos in koppelingen met andere systemen en netwerken. Kortom, flexibiliteit en functionaliteit voor een zeer aantrekkelijk tarief.

Functies
Asterisk heeft in de software o.a. de volgende functies standaard ingebouwd: Voicemail service met directory, conferentiegesprekken, Interactief Voice Response, wachtrijen, opnamefaciliteit, caller-ID. Daarnaast ondersteunt het verschillende protocollen zoals SIP, H.323 (zowel client als gateway). Asterisk kan zorgen voor de conversie van het ene protocol naar het andere protocol en de connectie tussen -op verschillende protocollen gebaseerde- verbindingen.

Voordelen
Het voordeel van Asterisk is dat het geen speciale hardware nodig heeft om met Voice over IP om te gaan. Voor de connectie met de buitenwereld via het traditionele netwerk kun je eenvoudige ISDN of analoge kaarten in de computer gebruiken. Asterisk ondersteunt de Digium kaarten maar ook andere merkkaarten die op de markt te verkrijgen zijn. Asterisk ondersteunt tevens een groot gedeelte van de TDM protocollen zoals wij die hier in Europa kennen. Verder ondersteunt Asterisk de standaard signalering die wordt gebruikt in het zakelijke telefoniesysteem. Hiermee wordt een brug geslagen tussen het traditionele telefoniesysteem en VoIP.

Protocollen
Door gebruik te maken van het Inter-Asterisk eXchange VoIP protocol, heeft Asterisk een uitstekende oplossing om spraak en data over hetzelfde netwerk te laten lopen. Door gebruik te maken van Packet Voice, is het mogelijk om allerlei data mee te sturen en zo geavanceerde informatie-integratie te verkrijgen.

Waarom kiezen voor een Open Source telefonie?

  • Met elke functionaliteit uitbreidbaar 
  • Volwaardige telefooncentrale 
  • Optimale flexibiliteit 
  • Ondersteunt meerdere VoIP-protocollen 
  • Schaalbaar 
  • Compatible met bestaande systemen

De voordelen van Asterisk technologie voor u samengevat:

  • Zeer scherpe tariefstelling
  • Geen speciale hardware vereist voor systeem met VoIP 
  • Flexibel programma, maatwerk binnen handbereik
  • Waardevol, waardevast en altijd up-to-date
  • Compatible met de meest gangbare hardware 
  • Open Source, dus vrij voor iedereen beschikbaar
  • Nieuwe release altijd beschikbaar
  • Standaard vele functionaliteiten
  • Eenvoudig nieuwe functionaliteiten toe te voegen 
  • Zowel voor kleine als grote ondernemingen en instellingen. 
  • Verbindt elk type telefoon, elke telefoonlijn of VoIP connectie met elke andere interface of service

Mogelijkheden en technische specificaties:

Asterisk gebaseerde telefonie oplossingen bieden grote en flexibele inzetmogelijkheden. Zowel de standaard telefooncentrale mogelijkheden als de nieuwste technologieën op het gebied van VoIP worden ondersteunt. Asterisk bied u standaard voicemail, conferentie gesprekken, wachtrijen, wachtmuziek en nog veel meer. Hieronder vind u een complete lijst met alle (technische) mogelijkheden;

Voicemail Systeem (o.a.):

  • Wachtwoord beveiligd
  • In-gesprek en afwezig berichten
  • Standaard of door de gebruiker in te stellen berichten
  • Meerdere voicemail mappen
  • E-mail notificatie
  • Voicemail forwarding
  • Voor- en achteruit spoelen binnen een bericht
  • Van afstand voicemail beluisteren

Telefoonboek:

  • (Klant)naam op het scherm tonen
  • Bedrijfsbreed en per gebruiker snelnummers instellen
  • Direct Inward System Access (DISA)
  • Telefonisch vergaderen
  • Ongelimiteerd aantal vergaderingen
  • Toegangscontrole

Wachtrijen:

  • Inloggen op wachtrij door medewerker
  • Meerdere wachtrijen per medewerker
  • Wachtrij pauze
  • Wachtrij rapportage
  • Wachtrij status live bekijken
  • Wachtrij prioriteit instellen

Thuiswerkers:

  • Inloggen op afstand (intern nummer)

Protocol Bridging:

  • Naadloze integratie van verschillende technologieën
  • Dezelfde set van diensten, ongeacht de soort connectie
  • Interoperabiliteit tussen verschillende VoIP systemen

Gespreksfunctionaliteiten:

  • Wachtmuziek
  • Flexibel op mp3 gebaseerd systeem
  • Volume instelbaar
  • Willekeurig afspelen
  • Op volgorde afspelen
  • Gesprekken in wacht zetten
  • Caller ID
  • Caller ID blokkeren
  • Caller ID aan bij gesprek in wacht
  • Doorschakelen bij in gesprek
  • Doorschakelen bij niet beschikbaar
  • Altijd doorschakelen
  • Variabel doorschakelen
  • Doorverbinden
  • Gesprek parkeren
  • FollowMe
  • Gesprek ophalen op ander toestel
  • Do Not Disturb
  • Integratie met Outlook (TAPI, Click-to-Dial)
  • Schaalbaarheid
  • Voice over IP
  • Systeemintegratie op verschillende locaties
  • Gebruik van bestaande dataverbindingen
  • Eén nummerplan voor verschillende kantoren
  • Quality of Service (ToS/DiffServ)
  • Ingebouwd provisioning systeem gebruikmakend van DHCP (met ondersteuning van vele telefoons/ATA's/soft clients)

Voice over IP:

Asterisk biedt transparante connectiviteit tussen Voice over IP protocollen en traditionele telefonie apparatuur:

  • Eigen (open) interconnectie protocol (IAX)
  • Ondersteuning van Session Initiation Protocol (SIP)